evaklinkenberg.reismee.nl

blog 2 - nieuwe vriendschappen

“Every new friend is a new adventure... the start of more memories” - Patrick Lindsay

Zoals ik al in mijn vorige blog schreef, bracht ik op zondag 4 september mijn eerste bezoek aan Dublin tijdens deze reis. Ik had daar afgeproken met een Duitse en een Franse au pair die ik via facebook had ontmoet. Hoewel de dag gezellig was, ging ik toch met een vreemd gevoel in mijn maag naar huis. Het voelde allemaal een beetje geforceerd en ongemakkelijk Nu realiseer ik me dat dit gevoel heel normaal was. De eerste keer met vreemde mensen afspreken voelt natuurlijk niet als een dagje uit met vriendinnen in Nederland. Die eerste ontmoeting voelt meer als een sollicitatie gesprek: Je durft niet helemaal jezelf te zijn omdat je bang bent voor wat anderen van je denken. Gelukkig heb ik van die ervaring geleerd en ben ik nu veel meer op mijn gemak en relaxed als ik met vreemden afspreek.

Toen ik die zondag thuis kwam had mijn host moeder een leuke verrassing voor mij: Ze was die dag de McDonalds in gelopen en had daar een groepje jonge buitelandse meisjes zien zitten. “Dat zijn au pairs” dacht zij meteen. Ze wist dat ik een beetje “desperate for friends” was en dus sprak ze de meiden aan en gaf ze hen mijn telefoonnummer! De volgende dag spraken we af in het park en gelukkig voelde alles veel makkelijker. Dit kwam deels omdat er een meisje van mijn leeftijd bij was die ook last van heimwee had. Verder zijn alle 3 de meiden rond dezelfde tijd naar Ierland gekomen als ik, dus we zaten in hetzelfde schuitje. Marina, Miriam en Eva (jup, weer een Eva) wonen in heltzelfde dorp als ik en komen alle 3 uit Spanje (whoop whoop vakantie adresjes). Ze zijn heel blij met mij omdat ze met mij Engels kunnen oefenen. Maar ook ik doe mijn best om mijn Spaans te verbeteren, wat vaak tot hilarische momenten leidt. Zo zijn de Engelse vertalingen van Spaanse liedjes vaak lang niet zo romantisch als ze in het Spaans klinken! Met deze “Spaanse meiden”, zoals ik ze gedoopt heb, spreek ik meerdere malen per week af. Meestal gaan we naar de Gym. Nu lijkt het alsof ik opeens enorm sportief ben geworden, maar ik moet wel toegeven dat we na de gym meestal eindigen in een caféetje genaamd “Chocolate Botique”. De naam spreekt voor zich...

Het is zo fijn om een vast groepje in je eigen dorp te hebben waarmee je eigenlijk altijd iets kan afspreken. Maar toch blijft het ook leuk om nieuwe contacten te leggen! Zo sprak ik in Dublin af met een grote groep meiden uit verschillende landen. Die dag hebben we Dublin verkend en hebben we deelgenomen aan een gratis wandel tour (aanrader!). Ik trok vooral op met Clara uit Frankrijk omdat we wel een beetje op elkaar leken qua karakter. Zij wil graag meer van Ierland zien en grijpt iedere kans aan om reisjes te maken. Zo zijn we afgelopen weekend met nog 2 andere Franse au pairs in Belfast geweest.

Ook sprak ik af met Irene uit Italië. Zij woont in een klein dorpje een halfuurtje verderop en heeft de luxe van een eigen auto via haar gast gezin. Irene voelde zich een beetje eenzaam toen ik haar ontmoette, deels door de taalbarrière en deels doordat ze vrij geïsoleerd woont. Gelukkig kruipt ze langzaam uit haar schulp. Zo had ze het ontzettend naar haar zin toen ik haar voorstelde aan “de Spaanse meiden”.

Ondertussen heb ik al een hele boel “speed dates” met andere au pairs gehad. Ik hoor veel verschillende verhalen en ervaringen waardoor ik geïnspireerd raak om echt alles eruit te halen wat erin zit tijdens mijn verblijf hier.

Terwijl ik tijdens mijn eerste maand langzaam vriendschappen opstartte, raakte ik ook meer gewend aan het leven als au pair. Mijn dag is zo anders dan de dag van een student, maar zeker niet minder vermoeiend ;). Ik heb nog steeds dipjes en last van heimwee, maar het gaat wel beter dan in de eerste weken. Ook de kinderen raken steeds meer gewend aan mij en ik aan hen. Ik versta zelfs Eleanor’s baby taaltje al. Éabha zei laatst dat ik haar beste vriendin was. Nou toen smolt ik wel een beetje hoor, ook al was onze vriendschap ver te zoeken toen ik haar 2 minuten later weer op de “naughty step” moest zetten ... :)

Reacties

Reacties

Wilma

Heerlijk om je zo te zien genieten. De minder leuke dinged ook 'gewoon' doorlopen meissie....levert een mooi eindresultaat op om op terug te kijken. Liefs ook van oom Paul !

Oma remans en opa remans

Nouw Eva zo te lezen heb je het wel naar je zin
Het gaat best alles goed ,je hebt er al twee maanden
Opzitten het gaat vlug liefs en dikke knuffel opa enoma

Oma remans en opa remans

We wachten allemaal op je volgende blog. Dikke knuffel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!