evaklinkenberg.reismee.nl

Blog 4 - it’s the most wonderful time of the year

De laatste blog is alweer heel wat weken geleden, wat gaat de tijd snel! Ik heb het hier best wel druk, maar vooral met leuke dingen! In deze blog wil ik delen hoe de kerstperiode er hier aan toe gaat.

Voor mij begon het december gevoel dit jaar eigenlijk al een beetje in november. Ik kwam 18 november een weekendje terug naar Nederland, vanwege een diploma uitreiking van het tweetalig onderwijs en een opendag van de Universiteit Utrecht. Ook natuurlijk om mijn familie en vrienden weer even “in real life” te zien. Zodra ik voet op Nederlandse bodem zette, rende ik rechtstreeks naar de Hollandse gebakkraam naast het vliegveld. Wat was ik blij met het hemelse deegbaksel dat men oliebol noemt. Maar goed, het weekend bestond uit meer dan oliebollen eten: oud klasgenoten zien op de diploma uitreiking; opa’s en oma’s bezoeken; in paniek raken omdat ik ook echt een keer een studie moet gaan kiezen; bijkletsen met de oude vertrouwde vriendinnen; en in mijn eigen bed slapen. Het was moeilijk om maandag ochtend weer op het vliegtuig te stappen, maar dit weekend heeft me vooral heel veel energie gegeven. En natuurlijk was het nog maar een maandje tot Kerst!

Sinterklaas wordt hier niet gevierd dus er vonden al veel kerstige activiteiten plaats in November. Het aanmaken van de kestverlichting in Dublin werd groots gevierd. Zo groot zelfs dat het veel te druk was en de hele show vertraagd werd. Het grote moment heb ik dus niet mee kunnen krijgen, maar samen met Nederlandse au pair Roos en Oostenrijkse au pair Susanne hebben we wel gewoon een hele leuke middag gehad.

Ook in mijn eigen dorp werd er groots uitgepakt met het aanmaken van de kerstverlichting: Santa himself kwam langs, inclusief rendier. Samen met de kids en Anne Marie ging ik kijken, en ondanks de drukte hebben de kids het naar hun zin gehad geloof ik.Verder ging ik in November naar de bioscoop om “Fantastic beasts and where to find them” te zien. Ik ben niet echt een Harry Potter fan, maar toch vond ik deze film zeker de moeite waard!

De kerstsfeer wordt natuurlijk alleen maar meer in december. Op 1 december was er een film avond georganiseerd met Ierse vrienden en we kozen (lees: ik dwong ze) Love Actually te kijken. Best way to start December! 2 december bezocht ik een concert van Passenger, waar ik al jaren een enorme fan van ben. Dit was de eerste keer dat ik hem live zag en het was puur kippenvel, zo bijzonder.

Ik had van tevoren niet gedacht dat Sinterklaas missen een probleem zou zijn, maar ik keek uiteindelijk heel erg op tegen 5 december. Gelukkig had ik skype, chocoladepepernoten en “Alles is Liefde” om me erdoorheen te slepen!

Afgelopen weekend bezocht ik de stad Cork, in het zuiden van Ierland. Ook hier hing Kerst in de lucht, met een foodmarket, een reuzenrad en een Narnia themed Christmas festival. Het was koud en mistig, maar dat staat Ierland eigenlijk wel goed vind ik. Nederlandse au pair Roos was ook mee, dus dat maakt het nog gezelliger en geeft een beetje een gevoel van thuiskomen. Wij tweeën waren tot in de late uurtjes in de pub te vinden, meedansend en meezingend met alle foute hits.

Met dat lekkere koude winter weer komt jammer genoeg ook de griep mee. Ik snotterde me een beetje door November heen en ook nu gebruik ik weer kilo’s zakdoeken. Verder ben ik mijn stem ergens in Cork verloren, waarschijnlijk in die pub met Roos ;).

De aankomende weken zitten volgepakt met kerstactiviteiten: Secret Santa met de Spaanse meiden, shoppen in Dublin en een bezoek aan een Christmas farm. 22 december vlieg ik naar Amsterdam en 31 December vlieg ik terug naar Dublin, de stad die ik vol liefde “home sweet home” noem. Ik kijk enorm uit naar de komende maanden die ik hier nog ga doorbrengen, ik kan gewoon niet geloven dat ik al over de helft ben!

Reacties

Reacties

Mamski

Wat een leuke, zeer-vol-van-activiteiten blog, Eva!
Alweer goedgekeurd ! Hopelijk heb je weer snel electriciteit zodat je de berichten kan lezen. Tot volgende week.

Annie Radermacher

De tijd gaat snel voor je het weet is het half jaar om en ben je weer thuis met hele mooie herinneringen aan dat geweldige halfjaar in Ierland. Het ga je goed tot ziens Annie Radermacher

Marlies Graus

Hallo lieve Eva, ik liep een beetje achter met mijn mails (lees: jouw blogs en foto's) maar heb net alles rustig gelezen en bekeken. Wat is het fijn om dat vertrouwde gezicht van je te zien en te lezen hoe je dit andere leven met veel taken en verantwoordelijkheden ervaart en weer op je eigen nuchtere en rustige manier aanpakt. Geniet vooral van je reflecties en humor! Die kinderen boffen met Big Eva, je bent vooral een groot mens. Ik denk dat studiekeuze???? wel duidelijk wordt en dat jij een welkome aanvulling op elke plek bent. De tijd vliegt dus geniet vooral van de 2e helft Ierland! Heel veel liefs en de allerbeste wensen (dat vooral jouw wensen in vervulling mogen gaan) voor 2017????????

Marlies Graus

..... Helaas de emoticons veranderen in vraagtekens....2017 + klavertje 4 for luck + spetterend vuurwerk haha!

Nadine Maes

Wat maak je toch een hoop mee in Ierland. Zo leuk om je blogs te lezen. Heel veel plezier de laatste maanden in Ierland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!